19 Apr Podjetništvo z družbenim učinkom na festivalu Prešerne Ane
Prešerna Ana, festival Pokrival, socialnega podjetništva in juh, ki je potekal 15. aprila 2016 na ljubljanskem Gornjem trgu je bil priložnost, da so se na stojnicah s svojimi izdelki in storitvami predstavila socialna podjetja. Etri skupnost je poleg vpeljave koncepta Nakupa z namenom, podjetnikom omogočila, da so na Govorniški paleti predstavili svoje ideje, produkte in storitve na inovativen, ulično gledališki, trženjski način. O priložnosti in izzivih socialnih podjetnikov pa smo z zainteresiranimi pogovorili v Etri posvetovalnici.
Na stojnicah so se s svojimi izdelki predstavile organizacije katerim je skupno poslanstvo ustvarjanje pozitivnih družbenih učinkov: Allium, Zavod Jazon, Zavod Gost na planoti z Društvom slepih, Društvo Kralji ulice, Dškatla, Bokri in Voz. Vse na različne načine spodbujajo k družbeno odgovornemu ravnanju na področju bodisi vključujoče družbe bodisi skrbi za okolje, najpogosteje pa oba vidika tesno prepletajo.
Zaposleni Alliuma so.p. in Zavoda Jazon so združili moči in predstavili pester nabor izdelkov, ki so plod usmerjenosti v zmanjševanje negativnih vplivov v okolju in drugih storitev, ki omogočajo prilagojena trajna delovna mesta za osebe iz ranljivih skupin. Prodajali so izdelke iz šivalnice izdelane iz tekstila iz ponovne uporabe, konopljin čaj, olje in pecivo, tri vrste juh, zdrave prigrizke na Etri točki, pekli palačinke iz konopljine moke in predstavili piknik prostor brez odpadkov. Prvič je bilo na voljo tudi Etri žganje, ki je nastalo kot posledica zmanjševanja odpadka viškov hrane. Vse izdelke so obiskovalci nakupovali z namenom, da spodbudijo odgovorno potrošnjo po pravični ceni in prispevajo k ustvarjanju zelenih delovnih mest.
Stojnica Zavoda Gost je bila ovita v prijetne arome različnih izdelkov iz zelišč, ki jih pridelujejo in predelujejo v svojem centru v Grgarskih Ravnah pri Novi Gorici, svoje znanje in izkušnje pa širijo tudi med lokalne prebivalce. V svojo dejavnost vključujejo posameznike iz ranljivih skupin. Društvo Kralji ulice so na svoji stojnici Stara roba Nova raba ponujali pester nabor predmetov in poskrbeli za pokrivala iz druge roke. Društvo Voz proizvaja alternativna vozila in dodatke, z uporabo katerih uporabniki zmanjšujejo svoj ogljični odtis. Eko linija podjetja Borki zajema lončke iz bioplastike oziroma vse, kar potrebujete za lasten eko vrtiček. Dškatla pa je ponudila celo škatlo idej, kako lahko mlade družine kvalitetno preživijo skupen čas.
Poleg vseh omenjenih so imeli tudi ostali priložnost, da se s svojimi idejami, produkti, izdelki in storitvami predstavijo na Govorniški paleti. Priložnost je v dveh terminih tekom festivala izkoristilo 15 podjetnikov in pogumno stopilo na vrh palete, dogajanje pa je popestril tudi povezovalec Luka Korenčič. Etri skupnost je poleg Govorniške palete vodila tudi Etri posvetovalnico o podjetništvu z družbenim učinkom – o mogočih oblikah ustanavljanja podjetij, črpanju sredstev za mikro in mala podjetja, potencialu idej, možnostih povezovanja in podpornem okolju, ki ga nudi Etri skupnost. Izkazalo se je, da je zanimanje za podjetništvo z družbenim učinkom veliko, prav toliko kot je idej, ki čakajo na uresničitev.