Odslužen tekstil v Etri šivalnici

Slovencem statistika o odsluženem tekstilu ne sme biti v ponos. V Sloveniji letno nastane okrog 30.000 ton tekstilnih odpadkov, od tega pa se jih odloži okrog 70%. To pomeni, da v povprečju vsak izmed nas letno proizvede 12 – 15kg tekstilnih odpadkov, saj večinoma oblačila končajo na smetiščih in ne v predelavi. Tekstilni odpadni material po uporabi sestavljajo vse vrste oblačil in tekstilni gospodinjski artikli. Iz okoljskega vidika je problematična tudi globalna proizvodnja novega tekstila, saj je za vzgojo 1kg bombaža potrebnih 26.000 litrov vode, uporablja se nevarne kemijske substance, poleg tega pa sežig nerecikliranega tekstila povzroča povečanje emisij ogljikovega dioksida.

Ena od priložnosti za zmanjševanje tekstilnih odpadkov je, da jih razumemo kot vir in surovino in jih ponovno uporabimo, popravimo ali pa se poslužimo upcycling in redesign pristopov pri izdelavi novih uporabnih izdelkov.

Na tak način spodbujamo odgovorno nakupovanje, trajnosten življenjski slog, trajnosten razvoj, čistejše in bolj zdravo življenjsko okolje ter ustvarjamo nova delovna mesta.

V Etri šivalnici ustvarjajo in svoje ročne spretnosti, pri izdelavi najrazličnejših izdelkov iz tekstila za ponovno uporabo, razvijajo naši zaposleni, ki spadajo v skupino oseb, ki težje dobijo zaposlitev. Zelena delovna mesta, ki smo jih ustvarili v zadnjih letih, uspešno ohranjamo tudi s pomočjo partnerskih podjetij, ki se zavedajo svoje družbene odgovornosti. Gorenjsko podjetje Gorenjska predilnica –Lokateks je za Etri šivalnico prispevalo odpadni tekstil iz njihove proizvodnje. Trajnostna naravnanost podjetja Lokateks se kaže v skrbi za okolje in spodbujanju vključujoče družbe.

Trenutno v šivalnici Etri skupnosti nastajajo otroške igrače, obeski za ključe, blazine za stole, okraski, slinčki, trakovi za ušesa, igrače in oprema za hišne ljubljenčke iz jeansa… Izdelke si lahko ogledate in naročite na spletni strani Nakup z namenom ter številnih sejmih in festivalih po Sloveniji.

 

GP-logo

 

Vir: Volfand, Jože. Mladi so med najpomembnejšimi promotorji zelene mode. EOL (94/95).